Obserwatorzy

Translate

Właściwości kosmetyczne ogórka


Ogórek jest świetnym warzywem do zastosowania w pielęgnacji, szybko możemy wykonać z niego skuteczne maseczki. Mimo, że nie przepadam za ogórkiem w kwestii kulinarnej, chętnie wykorzystuje go kosmetycznie ze względu na jego szerokie możliwości - działanie oczyszczające, odświeżające, usuwające przebarwienia, łagodzące stany zapalne i podrażnienia. 


Maseczka z obierek ogórka - jak wiadomo warzywa i owoce najwięcej witamin mają pod skórką. Obierki kładziemy na twarz i pozostawiamy na 10 min.  Twarz następnie przecieramy przegotowaną lub mineralną wodą. Lubię ten wariant maseczki ogórkowej dlatego, że po zastosowaniu jej moja skóra jest nawilżona, rozjaśniona i lekko ściągnięta.

Ze startych ogórków (wcześniej polecam odlać wodę - przechowywana w lodówce jest świetnym tonikiem - jednak nie przechowujmy jej więcej niż 3-4 dni) możemy wykonać  maseczkę ogórkowo-czosnkową, jest ona idealna jeżeli borykamy się z częstymi wypryskami. Startą papkę ogórkową mieszamy z rozgniecionym ząbkiem czosnku. Mieszanka dla niektórych z nas może mieć kontrowersyjny zapach, jednak po zmyciu jej i posmarowaniu twarzy ulubionym kremem będzie on już niewyczuwalny.
Ta maseczka często pomaga mi przed okresem, gdy na twarzy pojawiają się wypryski.

Ze startego ogórka polecam również maseczkę na przebarwienia. Startą ogórkową papkę mieszamy z czterema łyżeczkami soku z cytryny i pozostawiamy na 10 min, zmywamy przegotowaną wodą. Po serii czterech do sześciu maseczek przebarwienia zredukują się.

Ja jestem zadowolona z wyżej wymienionych maseczek, sprawdzają się bardzo dobrze, koszt zrobienia ich jest bardzo tani, do wykonania maseczki często wystarcza nam pół ogórka.

Ogórek - tak czy nie? Stosujecie kosmetycznie czy tylko w kuchni?

4 komentarze :

  1. na nakładałam go na cienie pod oczami i niestety nie pomogło;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię maseczki z ogórka:) Nie próbowałam jednak jeszcze tej z obierek, ale w najbliższym czasie na pewno sprawdzę jak na mnie działa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogórki są świetne do maseczek, nawilżenia i pozbywania się przebarwień.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja chetnie stosuje ogorka na oczy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz - w ramach rewanżu chętnie odwiedzę Twojego bloga:)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka