Obserwatorzy

Translate

Kosmetyczne właściwości pomidora - maseczka i peeling dla cery tłustej


Pomidor gości w moim jadłospisie od dawna, zawsze wiedziałam o tym, że ma w sobie pełno dobroczynnych witamin dlatego chętnie poszukuję kosmetyków "pomidorowych". Niestety nie znalazłam ich wiele, więc jeżeli znacie jakieś - zostawcie namiar w komentarzu:) 
 Do tej pory spotkałam się z maseczką pomidorową Oriflame, (pamiętam, że bardzo ją lubiłam) oraz w Rossmanie z maseczkami w saszetkach niestety nie pamiętam jakiej firmy.
Od czasu do czasu lubię własnoręcznie wykonaną pomidorową maseczkę, której przygotowanie jest bardzo szybkie. Potrzebujemy:



  • pół dużego pomidora
  • trzy łyżki stołowe mąki kukurydzianej
  • oraz łyżeczkę jogurtu.


Pomidora rozgniatamy widelcem, dodajemy po łyżce mąki kontynuując rozgniatanie - w taki sposób możemy kontrolować odpowiednią dla nas konsystencję. Na koniec dodajemy odrobinę jogurtu. Taka maseczka doskonale radzi sobie z tłustą cerą,  zwalcza nadmierne przetłuszczanie się, ściąga pory i przyjemnie napina skórę. Świetne jest również to, że łatwo może zamienić się w peeling jeżeli dodamy kilka łyżek soli. Ja zalecam stosowanie takiej maseczki raz w tygodniu a w wersji peelingowej raz na dwa tygodnie.


Do maseczek wolicie pomidora czy lubicie bardziej ogórka?

1 komentarz :

  1. chyba bym nie mogła bo strasznie mnie odstrasza zapach pomidorów chociaż jeść je lubię :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz - w ramach rewanżu chętnie odwiedzę Twojego bloga:)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka